28.04.2016

Concursul literar internațional „La izvoarele înțelepciunii” : provocări şi trepte

        FELICITĂRI Învingătorilor concursului “La Izvoarele Înțelepciunii”, etapa republicană la LT "Mihai Eminescu", mun.Bălţi

    Bîrgău Stelian, cl. IX-a E
Ouș Maria Alexandrina, cl.VII-a B
Cecan Gheorghe, cl. X-a C

     Deja de un sfert de veac, concursul literar internațional „La izvoarele înțelepciunii”, adună copii pentru a-și demonstra cunoștințele acumulate din lumea cărților. Organizatorul principal este Biblioteca Națională pentru copii “Ion Creangă “.
Obiectivele concursului dat sunt de a cultiva în sufletul copilului dragostea pentru lectură și de a le crea elevilor noi oportunități în viață. Acest program cultural-educațional are drept scop stimularea interesului pentru lectură și studierea aprofundată de către elevi a vieții  și activității scriitorilor literaturii române și universal.
  Concursul se desfășoară în patru etape:
I.              Etapa locală
II.            Etapa municipală
III.           Etapa republicană
IV.          Etapa finală

Concursul dat  atrage mai mult elevii pasionați de lectură. Învingătorii etapei republicane sunt promovați în etapa finală, care se desfășoară alternativ în Republica Moldova sau în România. În final participanților li se acordă premii și diploma de mențiune.


"Concursul literar “La izvoarele înțelepciunii” a fost, pentru mine, o experiență extraordinară. Am explorat un domeniu nemaipomenit, însă nu străin pentru mine. Evenimentul mi-a oferit un prilej deosebit de a face cunoștință cu noi persoane, care, mai apoi, mi-au devenit prieteni. Îmi apar și acum în memorie chipurile elevilor care, însetați de cunoaștere, mi-au trezit dorința de a învinge. Nu înțelegeam atunci că premiul cel mare era de fapt, cunoștințele dobîndite prin lectura cărților lui M. Twain, care ulterior, mi-au schimbat unele concepții asupra vieții.
Aflîndu-mă în fața juriului, am fost cuprins la început de nesiguranță, ca apoi cunoștințele accumulate să-mi insufle încredere și, în rezultat, să-mi aducă victorie. O bună parte din succesul meu o datorez profesorilor și bibliotecarilor care au stat la căpătîiul nostru și ne-au ajutat cînd era nevoie.
Reconstituind acum acele moment deosebit de emoționante, realizez că am profitat de oportunitatea unică de a-mi evalua competențele literare. Îndemn și pe colegii mei să participle la concursul”La izvoarele înțelepciunii” pentru că aceasta mi-a dat dorința și puterea de a continua să ascenționez".
Bîrgău Stelian, cl.a IX E, învingătorul  concursului
“La izvoarele înțelepciunii”, 2015

"Am decis să particip la “Izvoarele înțelepciunii”, fiindcă îmi place nebunește să citesc, să asimilez pagini de cerneală și să explorez limitele imaginației. Am așteptat un simplu concurs, însă am descoperit o adevărată “bătălie”, care a testat competențele de cititor pasionat și m-a provocat să descoper universuri dincolo de aparențe.
Desigur n-a fost deloc ușor, fiindcă lectura presupune o experiență singular, de proporții. Nopți petrecute în mormanele de cărți, dimineți cu ochi epuizați, printer dejunuri și mese, zeci de notițe – aceasta e gustul dulce-amar al victoriei.
Victoria are treptele sale, dificile, dar, în acelaș timp, incitante: etapa liceală, etapa municipal, etapa republican și etapa internațională – e “cîmpul de luptă” care te provoacă să devorezi pagină cu pagină.
Dacă auzi cum sirenic cheamă cărțile de pe raft, dacă te îmbată mirosul particulelor de cuvinte, iar ochii se scindează în lumi imaginare, atunci te provoc să participi la “Izvoarele Înțelepciunii”. LECTURĂ PLĂCUTĂ!"
Cecan Gheorghe, cl.X-C 
       

                       Valentina Tîrnovean, 
Şefa Bibliotecii LT "Mihai Eminescu", mun.Bălţi


Niciun comentariu: